„Jazda bez trzymanki” – LPP przesiada się na firmowe rowery

„Jazda bez trzymanki” – LPP przesiada się na firmowe rowery

 

Korki i problemy z parkowaniem przy pracy? Nie w gdańskim LPP! Od początku maja pracownicy firmy do poruszania się po mieście mogą korzystać ze służbowych rowerów zakupionych przez firmę. Teraz dojazd na spotkanie staje się jednocześnie szansą na ruch na świeżym powietrzu, z korzyścią dla zdrowia pracowników i środowiska naturalnego. W uzupełnieniu do wdrożenia ekologicznego środka transportu, LPP udostępnia też pracownikom prysznice i szatnie oraz samoobsługowe stacje naprawy rowerów.

 

- Jako pracodawca wspieramy naszych pracowników – ludzi młodych, aktywnych, kreatywnych i dynamicznych, dla których niezwykle ważny jest zdrowy, ekologiczny styl życia. Dlatego na różnych poziomach firmy wprowadzamy takie rozwiązania, które nie tylko odpowiadają na ich potrzeby, ale też  angażują i zachęcają do działania. Tworzą przyjazne miejsce pracy i jednocześnie pomagają chronić środowisko naturalne. Służbowe samochody już nikogo nie dziwią. My wymyśliliśmy więc prawdopodobnie jako pierwsi służbowe rowery w LPP. Szukaliśmy też właściwego producenta. Modele są elegancko wykonane jak przystało na odbiorcę z LPP, który zmysł estetyczny ma wyostrzony – mówi Sławomir Ronkowski, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej i zrównoważonego rozwoju w LPP.

 

LPP  zdecydowało się na zamówienie kilkudziesięciu rowerów od lokalnego, gdańskiego producenta – Creme Cycles, którego projekty utrzymane są w minimalistycznej i prostej formie. Są przy tym lekkie i piękne. Na stojakach wokół budynków dostępne są modele miejskie, ale i kolarzówki dla wielbicieli szybszej jazdy. Rowery są obecnie dostępne w trzech gdańskich lokalizacjach firmy, gdzie pracuje większość pracowników LPP. Firma rozważa rozszerzenie projektu na kolejne miasta, tj. Kraków, Pruszcz Gdański i Warszawę.

 

Rower to styl życia. Wiem, co mówię bo sama uprawiam thriatlon. Pomysł na służbowe rowery zrodził się spontanicznie, w zeszłym roku, na fali naszego zaangażowania w rowerowy challenge w Gdańsku. Pracujemy tu na co dzień w czterech różnych lokalizacjach, codziennie odbywamy spotkania w różnych miejscach, na które zazwyczaj podjeżdżamy samochodem. Dlaczego więc, wiosną i latem nie przesiąść się na rower? To nie są duże odległości, które przyjemniej jest pokonać na dwóch kółkach. I tak zrodziła się idea „jazdy bez trzymanki” – mówi Agata Gulbierz, młodszy specjalista ds. komunikacji w dziale komunikacji korporacyjnej i zrównoważonego rozwoju w LPP.

 

Rowerową pasję LPP można śledzić na bieżąco w tegorocznym Europejskim Wyzwaniu Rowerowym – tylko w czasie majówki pracownicy firmy przejechali łącznie ponad 2000 km! W ramach drużyny LPP TEAM pracownicy jeżdżą w specjalnie przygotowanych, eleganckich strojach rowerowych, do których grafikę zaprojektował projektant z marki Cropp. W minionym roku LPP wygrało rywalizację w Gdańsku w swojej kategorii, w tym roku firma chce powalczyć o pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej. Wyzwanie rowerowe potrwa do końca maja.

_________________________________________________________________________________________

LPP SA, jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm odzieżowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Firma od ponad 20 lat konsekwentnie prowadzi działalność w Polsce i za granicą, odnosząc sukcesy na wymagającym rynku odzieżowym. LPP SA zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Firma posiada sieć ponad 1700 salonów sprzedaży oraz sklepy on-line wszystkich swoich marek i tworzy miejsca pracy dla ponad 22 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka LPP SA jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.

 

Kontakt dla mediów:

Marta Chlewicka

Rzecznik Prasowy LPP

media@lppsa.com